TEKNOLOGIA

Avainhallinta sujuvaksi
pilvipalvelun avulla

Kiinteistössä on suuri joukko toimijoita, joiden käyttöön kulkutunnisteet ja avaimet luovutetaan. Kaikkia avaimia ei lopulta löydy, eivätkä tarvittavat tiedot avainten kuittaajista selviä papereista. Kuulostaako turhankin tutulta?

AVAINHALLINTA on monessa yrityksessä aikaa vievää ja hankalaa, usein jopa hyvinkin haastavaa. Samalla myös riski kadonneista avaimista ja kulkutunnisteista kasvaa, ja lopulta ongelmia voidaan joutua ratkomaan hyvinkin hintavalla uudelleen sarjoittamisella.

Mall of Tripla – aukotonta avainhallintaan alusta lähtien

Suomen ja koko Pohjoismaiden suurin kauppakeskus Mall of Tripla avasi ovensa Helsingin Pasilassa syksyllä 2019. Monipuolisia palveluita ja elämyksiä tarjoavassa kauppakeskuksessa on luonnollisesti myös suuri määrä vuokralaisia ja muita sidosryhmiä. Alusta asti olikin selvää, että tarvitaan toimiva, sähköinen järjestelmä, jonka avulla avainten hallinta on sujuvaa ja turvallista.

Triplan avainhallintajärjestelmäksi valikoitui LokiTime Avainhallinta. LokiTime on helppokäyttöinen pilvipalvelu, joka soveltuu erinomaisesti juuri avainten ja kulkutunnisteiden kuittaukseen ja hallintaan. LokiTime Avainhallinta mahdollistaa omistajan ja palveluntuottajan saumattoman yhteiskäytön, jolloin kaikilla osapuolilla on ajantasainen tieto kohteesta ja sen avaimista.

Avainhallinta tehostuu ja kiinteistön turvallisuus paranee

Mall of Triplan kiinteistöpäällikkö Sakari Meriläinen kertoo kauppakeskuksen ottaneen LokiTimen käyttöön jo rakennusvaiheessa. Tämä alkuvaiheen avainhallinta synnytti samalla toimintamallin myös tulevaa käyttöä varten. Valmistumisen myötä vuokralaisten ja muiden sidosryhmien avaimia kuitattiin ensimmäisen toimintavuoden aikana liki 10 000 kertaa.

LokiTimen ansiosta kaikki kuittaukset ovat tallentuneet sähköiseen järjestelmään ilman paperien allekirjoittamista ja paperisten kuittausten arkistointia. Yksi LokiTimen merkittävimmistä hyödyistä onkin juuri papereista eroon pääseminen – turvallisesti ja hallitusti.

”Ohjelmiston myötä järjestyksenvalvojien resursseja on pystytty kohdentamaan avainhallinnan sijaan valvontaan ja esimerkiksi luvattomat kulkutilanteet on pystytty estämään tehokkaasti.” – Sakari Meriläinen, Kiinteistöpäällikko / Mall of Tripla

Kätevä, paperiton työkalu on tuonut Triplalle myös konkreettista säästöä työajassa ja helpottanut poikkeustilanteiden hoitoa. ”Ohjelmiston myötä järjestyksenvalvojien resursseja on pystytty kohdentamaan avainhallinnan sijaan valvontaan ja esimerkiksi luvattomat kulkutilanteet on pystytty estämään tehokkaasti”, Meriläinen listaa LokiTimen etuja.

Helppokäyttöinen pilvipalvelu erikokoisille toimijoille

LokiTime soveltuu hyvin suurten kiinteistökokonaisuuksien, kuten kauppakeskusten avainten hallintaan. Palvelu voidaan hyvin ottaa käyttöön myös pienemmissä kohteissa, sillä se skaalautuu aina asiakkaan koon ja käyttötarpeen mukaan. Palveluun voidaan tarvittaessa lisätä rajaton määrä esineitä, kiinteistöjä ja käyttäjiä.

LokiTime on loistava työkalu kaikille, jotka hallinnoivat omaa tai asiakkaiden omaisuutta. Palvelua käyttävätkin muun muassa kiinteistöjen ylläpitoon ja turvallisuuteen osallistuvat tahot.

LokiTimen käyttö on nopeaa ja vaivatonta. Kuittaukset voidaan hoitaa kätevästi suoraan tabletilla tai älypuhelimella, missä ja milloin tahansa.  Palvelu soveltuu avainten lisäksi myös kaiken muun lainattavan omaisuuden, kuten työvälineiden, hallintaan.

LokiTime-palvelun kehittäjä ja markkinoija on nopeasti kasvava, turvallisuusalalle erikoistunut ohjelmistoyhtiö Ohjelmistotalo Sowellus Oy.


LokiTime Avainhallinta on helppokäyttöinen pilvipalvelu avainten hallintaan –
tutustu tarkemmin: www.lokitime.fi