TEKNOLOGIA

Mall of Tripla – aukotonta avainhallintaa alusta lähtien

Tuhansien avainten ja kulkutunnisteiden hallinnoiminen ilman asianmukaisia järjestelmiä on haastavaa. Suomen ja koko Pohjoismaiden suurin kauppakeskus Mall of Tripla päättikin jo rakennusvaiheessa luottaa avainhallinnassa uudenlaisiin, kestäviin ratkaisuihin.

KAUPPAKESKUS Mall of Tripla avasi ovensa Helsingin Pasilassa syksyllä 2019. Monipuolisia palveluita ja elämyksiä tarjoavassa kauppakeskuksessa on luonnollisesti myös suuri määrä vuokralaisia ja muita sidosryhmiä. Alusta asti olikin selvää, että tarvitaan toimiva, sähköinen järjestelmä, jonka avulla avainten hallinta on sujuvaa ja turvallista.

Sujuva ja luotettava pilvipalvelu

Triplan avainhallintajärjestelmäksi valikoitui LokiTime Avainhallinta. LokiTime on helppokäyttöinen pilvipalvelu, joka soveltuu erinomaisesti juuri avainten ja kulkutunnisteiden kuittaukseen ja hallintaan.

LokiTime Avainhallinta mahdollistaa omistajan ja palveluntuottajan saumattoman yhteiskäytön, jolloin kaikilla osapuolilla on ajantasainen tieto kohteesta ja sen avaimista: sopimukset kuitatuista avaimista tallentuvat suoraan pilveen, ja käytettävissä on reaaliaikainen tieto siitä, kenellä avaimet ovat.

Avainhallinta tehostuu ja kiinteistön turvallisuus paranee

Mall of Triplan kiinteistöpäällikkö Sakari Meriläinen kertoo kauppakeskuksen ottaneen LokiTimen käyttöön jo rakennusvaiheessa. Tämä alkuvaiheen avainhallinta synnytti samalla toimintamallin myös tulevaa käyttöä varten. Valmistumisen myötä vuokralaisten ja muiden sidosryhmien avaimia kuitattiin ensimmäisen toimintavuoden aikana liki 10 000 kertaa.

LokiTimen ansiosta kaikki kuittaukset ovat tallentuneet sähköiseen järjestelmään ilman paperien allekirjoittamista ja paperisten kuittausten arkistointia. Yksi LokiTimen merkittävimmistä hyödyistä onkin juuri papereista eroon pääseminen – turvallisesti ja hallitusti.

”Ohjelmiston myötä järjestyksenvalvojien resursseja on pystytty kohdentamaan avainhallinnan sijaan valvontaan ja esimerkiksi luvattomat kulkutilanteet on pystytty estämään tehokkaasti.” – Sakari Meriläinen, Kiinteistöpäällikkö / Mall of Tripla

Kätevä, paperiton työkalu on tuonut Triplalle myös konkreettista säästöä työajassa ja helpottanut poikkeustilanteiden hoitoa. ”Ohjelmiston myötä järjestyksenvalvojien resursseja on pystytty kohdentamaan avainhallinnan sijaan valvontaan ja esimerkiksi luvattomat kulkutilanteet on pystytty estämään tehokkaasti”, Meriläinen listaa LokiTimen etuja.

Helppokäyttöinen pilvipalvelu erikokoisille toimijoille

LokiTime soveltuu hyvin suurten kiinteistökokonaisuuksien, kuten kauppakeskusten avainten hallintaan. Palvelu voidaan hyvin ottaa käyttöön myös pienemmissä kohteissa, sillä se skaalautuu aina asiakkaan koon ja käyttötarpeen mukaan. Palveluun voidaan tarvittaessa lisätä rajaton määrä esineitä, kiinteistöjä ja käyttäjiä.

LokiTime on loistava työkalu kaikille, jotka hallinnoivat omaa tai asiakkaiden omaisuutta. Palvelua käyttävätkin muun muassa kiinteistöjen ylläpitoon ja turvallisuuteen osallistuvat tahot.

LokiTimen käyttö on nopeaa ja vaivatonta. Kuittaukset voidaan hoitaa kätevästi suoraan tabletilla tai älypuhelimella, missä ja milloin tahansa. Palvelu soveltuu avainten lisäksi myös kaiken muun lainattavan omaisuuden, kuten työvälineiden, hallintaan.

LokiTime-palvelun kehittäjä ja markkinoija on nopeasti kasvava, turvallisuusalalle erikoistunut ohjelmistoyhtiö Ohjelmistotalo Sowellus Oy.


LokiTime Avainhallinta on helppokäyttöinen pilvipalvelu avainten hallintaan
tutustu tarkemmin: www.lokitime.fi